Hírportál és webáruház fejlesztés

Aki dolgozott már multinál, az tudja, hogy gyakran egy kisebb város lakóközösségére hasonlít az egész vállalati szervezet. Korábban csak az intranet segítette a dolgozókat, hogy mindenről pontos, naprakész információval rendelkezzenek. Most már az én munkahelyemnél olyan komoly ez a felület, hogy külön hírportál, karrieroldal, különböző magazinok és még egy webáruház is elérhető a keretein belül.

A hírportálon nem csak a vállalati fontos hírek vannak, hanem a dolgozók is megoszthatnak magukról olyan információkat, ami hatással lehet a közösségre, illetve az aktuális elismerések és rendezvények, valamint azok beszámolói is itt kerülnek részletezésre. A karrieroldalt, gondolom nem kell bemutatni senkinek. Itt mindenki megpályázhatja a számára legideálisabb állásajánlatokat, illetve megoszthatja azt barátaival a közösségi oldalakon. amennyiben vannak éppen aktuális képzések, melyekre lehet jelentkezni, azokat is itt találja a dolgozó. A magazinok különböző szervezetek kiadásai, melyek csak on-line felületen jelennek meg, viszont bármelyik dolgozó hozzáférhet, nem kell, hogy feltétlenül tagja legyen azoknak.

A webáruházat pedig dolgozói piacként lehet definiálni. Amennyiben bármelyik dolgozó rendelkezik olyan tárggyal, melyet eladna/vagy elcserélne, regisztrációért cserébe ingyenesen hirdetheti azt a webáruházban. A vállalatunknál vannak informatikusok, ám ezek üzemeltetéséhez, fejlesztéséhez mindig külsős céget alkalmazunk. A vállalati informatikusoknak nem feladatuk, hogy értsenek ilyen programozáshoz, illetve a cégnek ugyanúgy fontos a dolgozók elégedettsége, mint az ügyfeleké, ezért a lehető legjobb cél elérése érdekében mindig inkább a legmegfelelőbb szakembereket alkalmazzák. Ilyenkor minden esetben az informatikai osztály tendert ír ki, és a legmegfelelőbb ár-, és szolgáltatásajánlattal rendelkező partner nyeri el a projektmunkát. Most is egy ilyen projekt van kilátásban, ugyanis újítani szeretnék mind a hírportál, mind a webáruház felületét.

A webáruház fejlesztés azért vált aktuálissá, mert mind a szolgáltatásokat, mind a felületet korszerűsíteni és bővíteni akarják, valószínűleg olyan szinten, hogy a leányvállalatok dolgozói is be lesznek vonva. Ilyenkor maximum egy napig nem elérhető a rendszeralkalmazás. Ezeken a napokon nagyban megnő az informatikai osztályra beérkező érdeklődő telefonhívások és panaszok száma, ami csak azért érthetetlen számomra, hiszen mindig kapunk értesítő e-mailt a weboldal várható leállásáról.

Most már kíváncsian várjuk az újításokat, ugyanis eddig is kifogástalanul, megfelelő szolgáltatásokkal működött a webáruházunk, de ha a hozzá értő emberek azt mondják, hogy még lehet fejleszteni, akkor én csak szurkolok, hogy még színvonalasabb, még több funkcióval rendelkezhessen a dolgozói piacunk.